fbpx
Δωρεάν Μεταφορικά & Αντικαταβολή άνω των 25€
 

Αθλητικά παπούτσια sneakers: Το πολιτιστικό σύμβολο της εποχής μας.

Ήταν κάποτε σύμβολο του αθλητισμού. Ο λόγος για τα αθλητικά παπούτσια sneakers ή trainers που πλέον, έχουν ξεπεράσει την βασική τους λειτουργία και έχουν γίνει εμπορικά και μοντέρνα προϊόντα επιθυμίας. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια έχουν παγιωθεί στο street style και έχουν φτάσει ... μέχρι και στην πασαρέλα.

μητερα παιδί sneakers casual style

 
 
Η γρήγορη ανάπτυξη στην βιομηχανία αθλητικών παπουτσιών προέτρεψε την δημιουργία μιας νέας έκθεσης στο Design Museum στο Λονδίνο,η οποία ονομάζεται "Sneakers Unboxed: Studio to Street" και η οποία διερευνά πως τα παπούτσια έγιναν ένα αδιαμφισβήτητο πολιτιστικό σύμβολο της εποχής μας. Η τεράστια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο φοριούνται, έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στην μετατροπή των αθλητικών παπουτσιών σε πολιτιστικά είδη. Πλέον δεν είναι "ταμπού" να τα φοράς στον χώρο εργασίας ή σε πιο επίσημες εκδηλώσεις. Παράλληλα με την αναζήτηση της άνεσης, η συνεχιζόμενη κυριαρχία της τάσης athleisure είχε σημαντικό αντίκτυπο στις αυξανόμενες πωλήσεις αθλητικών παπουτσιών. Αυτή η τάση έγινε ακόμα πιο έντονη την περίοδο της πανδημίας καθώς το lockdown έκανε τους ανθρώπους να δώσουν προτεραιότητα στην άνεση.
 

converse_all_star_τζιν_γυναίκα_casual_outfit.png

 
Σημαντικά αθλητικά παπούτσια του 20ού αιώνα υπήρξαν τα Converse All Star τα οποία ήταν σχεδιασμένα για μπάσκετ. Ωστόσο η Adidas και η Nike ήταν αυτές που διαμόρφωσαν την εξέλιξη του sneaker και άλλαξαν το status του, από sport σε casual.
 
Η εταιρεία που σήμερα γνωρίζουμε ως Adidas και πήρε το όνομά της το 1949, ιδρύθηκε από τον Adi Dassler στην Γερμανία το 1924. Η μάρκα δημιούργησε το πρώτο παπούτσι για στίβο με πλήρες δερμάτινο πέλμα και σφυρήλατα καρφιά το οποίο φορούσε ο Jesse Owens στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Βερολίνου το 1936.

forest gump tom hanks nike cortez
Η Nike δημιουργήθηκε από τους Bill Bowerman και Phil Knight το 1964 και έγινε Nike Inc το 1971. Το πρώτο εμπορικό σχέδιο της Nike ήταν το Cortez, σχεδιασμένο για τρέξιμο. Το Cortez φορούσε ο Tom Hanks στην ταινία "Forest Gump", διασφαλίζοντας έτσι, το πολιτιστικό status της Nike.
 
 
Την δεκαετία του 1970, με την εμφάνιση της hip-hop, μια "υπόγεια" κουλτούρα άρχισε να δίνει άλλη διάσταση στα αθλητικά παπούτσια ... αυτή που γνωρίζουμε σήμερα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το μοντέλο Saba της Adidas, έγινε το βασικό μέρος της Terrace Fashion μέσα στην υποκουλτούρα των οπαδών του ποδοσφαίρου. Αργότερα, το 1986 το hip-hop συγκρότημα Run-DMC κυκλοφόρησε το τραγούδι "My Adidas". Αυτό ενέταξε τις βαθιές ρίζες του sneaker στην pop κουλτούρα. Σήμερα, μετά από τόσα χρόνια, το αθλητικό παπούτσι, είναι πια εδραιωμένο παντού, και η adidas με την Nike συχνά κυκλοφορούν limited edition παπούτσια που σχετίζονται με διασημότητες hip hop, καλλιτέχνες, αθλητές κτλπ.

 

nike sneakers λευκά γυναίκα casual styleΗ παγκόσμια αγορά μεταπώλησης sneaker παπουτσιών εκτιμήθηκε στα 6 δισεκατομμύρια αμερικάνικα δολάρια το 2019 και προβλέπεται να ανέλθει σε 30 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030.

 

 
Από τον αθλητισμό μέχρι την μόδα, τα sneakers κυριαρχούν στην καταναλωτική αγορά. Ωστόσο, παρά την υιοθέτησή τους από την mainstream αγορά, τα sneakers παραμένουν cool, όντας πολιτιστικά σύμβολα.
  • Follow us On
  • comodo
  • pir
  • eurobank
  • visa mastercard
  • geniki
  • acs
  • speedex
alimage.gr - 2022 @p_iliop

Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με την χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα

Το κατάλαβα
Οι δικτυακοί τόποι με την χρήση των συγκεκριμένων πληροφοριών (cookies) έχουν την δυνατότητα να προσφέρουν προσωποποιημένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις εξατομικευμένες ανάγκες του συγκεκριμένου χρήστη, αποσκοπώντας τελικά στην αύξηση της επισκεψιμότητας/ κέρδους τους. Τα cookies διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην λειτουργία του διαδικτυακού τόπου αλλά και των ψηφιακών εφαρμογών. Καθορίζουν τον τρόπο λειτουργίας, εμφάνισης και χρήσης της παρουσίας των διαδικτυακών μέσων και τα παραπάνω τα καθορίζει εξατομικευμένα ο κάθε χρήστης. Σε αυτό τον βαθμό η προσφορά υπηρεσιών και εργαλείων που να απευθύνονται στον κάθε επισκέπτη και στις ανάγκες του δεν έχει κάποιο προηγούμενο στην ιστορία του εμπορίου. Η νέα αυτή οικονομία που βασίζεται στην διαφήμιση, την αγορά και διακίνηση πληροφοριών, προϊόντων και υπηρεσιών σε παγκόσμιο επίπεδο με μόνο σύνορο τις προτιμήσεις και επιλογές των χρηστών δεν έχει προηγούμενο στην ανθρώπινη ιστορία. Οι ερευνητές αλλά και γενικότερα οι ειδικοί που μελετούν το πεδίο που αφορά την επικοινωνία ανθρώπου-υπολογιστή, την στατιστική, την διαφήμιση και την επικοινωνία γενικότερα δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα cookies και τις λειτουργίες τους. Tα cookies υπάρχουν και χρησιμοποιούνται σε όλους τους διαδικτυακούς τόπους αλλά οι επισκέπτες των διαδικτυακών τόπων ειδικά στην Ελλάδα δεν διαθέτουν επαρκεί ενημέρωση.